torstai 8. elokuuta 2013

Tapetin valinnan ihanuus ja vaikeus!

Olen kierrellyt katselemassa tapetteja. Keräilin mallipaloja ja keräiltyäni vielä muutaman lisää. Se taisi olla virhe. Ajattelin että valinnasta tulee helppo mutta toisin kävi. Katselin saalistani kauhuissani; miten onnistuinkin keräämään näin ison kasan! Ja näistä nyt vielä pitäisi valita yksi. YKSI!!! Tämä tuntui mahdottomalta tehtävältä.( Kuvasta puuttuu pari näytepälaa! ) Tähän mennessä olen raakannut pois kaikki tummat harmaat. Kun olin saanut ne pois kasasta, tunsin yhä enenevissä määrin kiintymystä jäljellä oleviin malleihin.

Yhdessä vaiheessa olin jo varma valinnastani ja lähdin ruokaosoksille. Kaupasta tullessani katsoin tapettikasaa ja tajusin että en ole enää ollenkaan varma valinnasta. Keräsin tapetit ( jälleen kerran ) ja katselin vaihtoehtoja. Jonkin ajan kuluttua olin päätynyt toisenlaiseen tulokseen. Olin huojentunut. Käärin loput näytteet rullalle ja jätin valitsemani näytteen esille.

Illalla yllätin kuitenkin itseni jälleen näytteiden kimpusta. Valintani ei tuntunutkaan enää oikealta. Olen kiintynyt kaikkiin. Tehtävä tuntuu kertakaikkiaan mahdottomalta.

Nukun yön yli ja huomenna teen valintani. Uskon että alitajuntani työstää asiaa yön aikana ja aamulla osaan valita. Varmasti... Ehkä... Pakko! Huomenna kerron valintani.

Näistä nyt sitten pitäisi valita. Kuvassa alhaalla Tikkurilan lämpimät maanläheiset värilastut. 

Toivon tosiaan että saan pian projektin päätökseen, että voisin viettää ensi viikolla viimeisin lomaviikkoni muissa merkeissä.

Loman jälkeen joudunkin sitten nielurisaleikkaukseen. Sitä silmällä pitäen olen hankkinut kahden sairaslomaviikon ajalle viihdykettä. Leikkaus jännittää, sillä minua ei ole koskaan leikelty ennen. Rutiinitoimenpidehän se on, mutta silti pelottaa. Eniten jännitän tällä hetkellä nukutusta. Pelkään kontrollin menetystä; tuntuu oudolta että minusta tehdään tajuton. Lisäksi minulla kytee epäilys, että ovatko heidän aineensa tarpeeksi vahvoja että saavat tajuni kankaalle. Onhan se vähän liioiteltua mutta kun en ole moista kokenut niin se pelottaa. Asiaa ei auta kauhujutut joissa potilas on ollut tajuissaan leikkauksessa. Mutta kaipa pelkoni ovat hieman yliampuvia...Olen kuitenkin hyvin iloinen että pääsen risoistani eroon.


Muun muassa näitten opusten avulla aion kuluttaa aikaani toipilaana. Eli luvassa juttua näistä jossain vaiheessa.

Huomenna jatkuu tapetin valinta. Palaan pian asiaan. :)










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kävit. Jätäthän viestiä, jos joku ihastuttaa, vihastuttaa tai muuten vaan kummastuttaa. :)